Pozycjonowanie ASO – definicja i zasady
Istnieją aplikacje do wykonywania wszelkiego rodzaju zadań. Banki, firmy, agencje i niezliczone firmy codziennie wypuszczają swoje aplikacje na rynek.
Dla użytkowników, którzy mają do wyboru 9 milionów aplikacji na Androida i ponad 2 i pół miliona na iOS, oznacza to silną konkurencję wśród twórców aplikacji mobilnych. Dotarcie na szczyt sklepów z aplikacjami mobilnymi jest trudnym zadaniem.
Aby wyróżnić naszą aplikację, musimy skorzystać z technik pozycjonowania ASO (App Store Optimization), odpowiednika pozycjonowania SEO dla stron internetowych. Jego celem jest poprawa widoczności i rozpowszechnienia, dzięki czemu aplikacje są umieszczane na szczycie list.
Jak ulepszyć pozycjonowanie ASO?
Użytkownicy czują się komfortowo przeprowadzając transakcje i zakupy za pomocą telefonu komórkowego. Dzieje się tak, ponieważ korzystanie z aplikacji oferuje ważne korzyści, takie jak:
1. Zwiększone bezpieczeństwo w korzystaniu z kanału
2. Szybkość i prostota w sposobie płatności
3. Mniejsza niechęć do podania danych osobowych
4. Włączenie handlu mobilnego do nawyków konsumenckich
5. Oferty i rabaty przy dokonywaniu zakupów za pośrednictwem aplikacji
Dobra pozycja pomaga zwiększyć liczbę pobrań Twojej aplikacji, a tym samym bezpośredni i pośredni dochód. Ale ponieważ konkurencja jest bardzo duża, wygodnie jest znać techniki poprawiające pozycjonowanie aplikacji mobilnej.
Tytuł lub nazwa aplikacji
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania SEO, w strategii pozycjonowania ASO nie może zabraknąć atrakcyjnego tytułu ze słowem kluczowym wskazującym, do czego służy Twoja aplikacja. Nazwa powinna być łatwa do zidentyfikowania i różnić się od nazw konkurencji.
Jeśli stworzyłeś aplikację na Androida i iOS, pamiętaj, że nazwa musi być identyczna w obu systemach.
Wewnętrzne czynniki pozycjonowania ASO:
Logo lub ikona aplikacji
Logo aplikacji powinno być łatwe do zapamiętania dla użytkowników i mieć wysokiej jakości wygląd. Najwygodniej jest zachować prostotę, przejrzystość i czystość, z ponadczasowym stylem i obrazem, który odzwierciedla koncepcję aplikacji.
Idealny projekt będzie odróżniał się od innych aplikacji, był łatwy do zapamiętania, związany z jego przeznaczeniem i miał intuicyjną strukturę, która sprzyja użyteczności.
Tag lub kategoria
Zawsze wybieraj kategorię, która najlepiej pasuje do Twojego typu aplikacji, ponieważ ułatwi to jej pojawienie się w podobnych wyszukiwaniach.
Opis Twojej aplikacji
Musisz podsumować w trzech lub czterech wierszach, do czego służy Twoja aplikacja i przekonać użytkownika do jej pobrania. Pamiętaj, że zdecydowana większość użytkowników nie wyświetla pełnego opisu. Wybór odpowiednich słów jest kluczem do przekazania wartości za pomocą zaledwie kilku znaków.
Słowa kluczowe
Konieczne jest zbadanie słów kluczowych, dla których Twoja aplikacja będzie się najlepiej pozycjonować. Spróbuj wprowadzić zróżnicowane i rozbudowane słowa kluczowe zarówno w tytule, jak i opisie i metadanych.
Programista lub autor
Google Play i App Store biorą pod uwagę wiek autora i powodzenie innych ich aplikacji w rankingu ASO. Dlatego zaleca się, aby deweloper był zarejestrowany na tych platformach od jakiegoś czasu.
Zrzuty ekranu
Oprócz atrakcyjnego opisu nie może zabraknąć kilku zrzutów ekranu, które pokazują użytkownikowi główne funkcje i cechy Twojej aplikacji. Pomoże Ci to wyróżnić się na tle konkurencji.
Sprawdź! https://digitalhill.pl/uslugi/pozycjonowanie-aplikacji/