Kampania Google Ads

Z pewnością każdy, kto prowadzi własny biznes online, chce dotrzeć do jak największej liczby osób, aby pozyskać nowych klientów i dzięki temu zwiększyć swoje przychody oraz zyskać popularność swojej marki. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem mogą okazać się reklamy Google Ads. Jednak, gdy nie wiemy jak przeprowadzić proces tworzenia kampanii, wtedy warto poświęcić chwilę, aby bliżej zapoznać się z tematem.

Jak zrobić kampanię Google Ads?

Na samym początku powinniśmy skonfigurować nasze konto, dzięki czemu ułatwimy korzystanie z niego, a także tworzenie reklam stanie się o wiele prostsze. W tym celu najpierw należy utworzyć oddzielne kategorie produktów, a następnie zrobić odosobnione kampanie dla wyznaczonych kategorii produktowych. Mamy również możliwość podziału kampanii według marek oraz nazw produktów czy lokalizacji, a więc mamy niemałe pole manewru, co z pewnością spodoba się wielu osobom.

Reklamy Ads – dowiedz się więcej!

Jeżeli konfiguracja nasze konta będzie nam odpowiadała, wtedy można przejść do kolejnego kroku, czyli do ustanawiania budżetu, który zamierzamy przeznaczyć na reklamę. W tym momencie spotykamy się z kontrolowaniem naszych wydatków na dwa sposoby. Możemy ustalić górną kwotę, jaką chcemy zapłacić za unikalne kliknięcie internauty bądź podać maksymalną dzienną kwotę, jaką zamierzamy wydać w ciągu dnia. Osoby, które dopiero zaczynają, powinny raczej wybrać drugą opcję, czyli ustalenie budżetu dziennego. Na końcu wystarczy jedynie wskazać metodę płatności.
Jedną z najważniejszych rzeczy w całej układance będzie ustalenie fraz kluczowych. W tym momencie z dużą dozą prawdopodobieństwa rzesza ludzi będzie zakłopotana. Jednak określenie słów kluczowych to nic trudnego. Wystarczy, że skorzystamy z Planera słów kluczowych, czyli darmowego narzędzia, które proponuje Google. Oprócz tego dowiemy się jaką popularność oraz miesięczną liczbę wyszukiwań ma dana fraza. Dodatkowo wyświetlą się średnie stawki CPC.
Nie zapomnijmy również o ustawieniu typów dopasowań słów kluczowych. To właśnie od tego zależy, kiedy nasza reklama będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że do wyboru mamy cztery metody, a mowa tutaj o dopasowaniu ścisłym, czyli reklamy wyświetla się tylko i wyłącznie, gdy internauta wpisze taką samą frazę, jaką ustaliliśmy. Następnie możemy spotkać się z dopasowaniem przybliżonym, kiedy to reklama wyświetla się jak najczęściej to możliwe. Natomiast, gdy chcemy, aby nasza reklama wyświetlała się także, kiedy ktoś wpisze w wyszukiwarkę frazę bądź wyrażenie o identycznym znaczeniu, co nasze słowo kluczowe. Oprócz wyżej wymienionych możemy też spotkać dopasowanie przybliżone z modyfikatorem.

Inne publikacje  10 przykazań cyfrowego archiwum

Ostatnie kroki przy tworzeniu kampanii Google Ads

Jeżeli wybierzemy odpowiadające nam dopasowanie, wtedy możemy skupić się na tworzeniu treści reklamy. Nagłówek powinien posiadać frazę kluczową szukaną przez użytkownika. Pamiętajmy również, aby pisać zwięźle i na temat.
Na samym końcu wystarczy utworzyć oraz zoptymalizować stronę końcową, oraz stworzyć reklamę wybierając typ kampanii reklamy Ads, lokalizację czy urządzenia, na jakich ma się wyświetlać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *