Jak pisać treści pod SEO?

SEO to niezwykle ważny element działań marketingowych, a pomóc stronie w osiągnięciu wyższej pozycji w hierarchii wyników wyszukiwania można między innymi poprzez odpowiednie konstruowanie treści, jednak wiele osób zapomina o tym, że mimo wszystko fundamentem działań powinien być content marketing, który nie wyklucza się przecież z optymalizacją pod SEO.

SEO a content marketing – dwa różne światy?

Teksty pisane pod SEO kojarzą się zazwyczaj z kiepską jakością, gdyż ciągle panuje przekonanie, że mogą być one atrakcyjnie jedynie dla algorytmów indeksujących przeglądarki. Z wysoką jakością za to utożsamia się content marketing, czyli przyjaznej ludziom treści, która dostarcza rozrywki, edukuje i pomaga rozwiązać grupie docelowej rozmaite problemy, a w jej tle często obecny jest konkretny produkt.

SEO i content marketing nie muszą się jednak wykluczać, a dobrzy twórcy treści do Internetu – czy będą to blogerzy, copywriterzy, czy content writerzy – potrafią stworzyć treści atrakcyjne tak dla ludzi, jak i dla robotów.

Wygląd tekstu a SEO

Algorytmy indeksujące wyszukiwarki oceniają między innymi to, w jaki stopniu przyswajalny jest dany tekst dla czytelnika. Już dawno skończyła się epoka, w której roboty te dało się łatwo oszukać, a dziś potrafią one wykryć, czy przyjazna czytelnikowi jest zarówno struktura tekstu i jego wygląd, jak i treść.

Pisząc pod SEO, trzeba więc przede wszystkim dzielić tekst na różnego rodzaju sekcje, poprawnie dzieląc go na akapity i stosować nagłówki drugiego i trzeciego stopnia. Do tego tekst powinien być dobrze sformatowany i przejrzysty, czemu służą między innymi wypunktowania, pogrubienia, stosowanie kursywy i podkreślenia.

Inne publikacje  Licznik energii Fronius – dlaczego warto postawić właśnie na niego?

Algorytmy jednak doskonale wykrywają sytuacje, w których formatowanie takie, zamiast stanowić pomoc, stanowi utrudnienie w przyswajaniu tekstu.

Użyty język i słowa kluczowe

Roboty potrafią dziś też określić, czy użyty na stronie język jest przyjazny odbiorcy. Analizują one wypowiedź między innymi pod kątem obecności na niej słów kluczowych, które powinny być rozmieszczone w odpowiedni sposób – nie można ich używać ze zbyt małą częstotliwością, ale też nie można za bardzo nasycić nimi tekstu.

Dzisiaj nie ma też potrzeby stosowania nienaturalnie brzmiących zdań, gdyż algorytmy doskonale wychwytują określone fragmenty, wiedząc, w jaki sposób odnoszą się one do zapytania internauty. Jeżeli jest się na bieżąco z zasadami SEO, doskonale wie się już więc, że takie konstrukcje, jak „restauracja Płock tanio”, nie są już obowiązkowe, a algorytmy tak samo, jak tę frazę, potraktują frazę „znajdująca się w Płocku restauracja, w której można tanio zjeść”.

Warto też pamiętać o tym, że algorytmy indeksujące nie mają nic przeciwko znakom interpunkcyjnym pomiędzy elementami składowymi frazy, dlatego jeżeli już chce się zastosować takie konstrukcje, można to zrobić naturalnie, stosując znaki interpunkcyjne, czyli na przykład część frazy może kończyć jedno zdanie, a druga zaczynać kolejne.

Stosując powyższe wskazówki, o wiele łatwiej jest stworzyć tekst poprawny pod kątem SEO i jednocześnie przyjazny grupie docelowej.

Comments are closed.