Czy reklama na Facebooku jest skuteczna? Dowiedz się!

Przez ostatnie trzy dekady świat zmienił się nie do poznania. W Polsce zaszło wiele zmian, z komuny rynek przeobraził się w kapitalizm. Powstało tysiące nowych przedsiębiorstw trudniących się różnymi profesjami. Od ostatnich dziesięciu lat, gospodarka przeszła kolejną rewolucję, jaką jest rozwój Internetu i wzrost sprzedaży on-line. W zasadzie niektóre świeżo powstałe firmy funkcjonują wyłącznie w sieci. To one najczęściej głowią się nad tym, jak wypromować swoją nową markę na tle dużej konkurencji. Właściciele firm zastanawiają się, jakie działania marketingowe podjąć w sieci i czy reklama na Facebooku jest skuteczna. A może lepiej zainwestować w inne medium i tam ukazać reklamę? Na pewno warto przyjrzeć się bliżej możliwym formom promocji, na przykład właśnie poprzez platformę Facebook.

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Z pewnością Facebook to jedna z pierwszych platform, która umożliwiła promocję marek na szeroką skalę. Właściciele przedsiębiorstw mogły dzięki założeniu profilu firmowego być bliżej klienta. Fanpage jest w zasadzie obowiązkowy. To tutaj konsument może dopytać się o produkt, złożyć reklamację, ma pewność, że pisząc wiadomość przez Messanger, ktoś ją w końcu odczyta i odpisze. Oczywiście, są przypadki, że firma złożyła konto i hula na nim przysłowiowy wiatr – nie ma postów i interakcji z fanami. Tutaj odpowiedź na pytanie czy reklama na Facebooku jest skuteczna jest jasna – w takiej formie promocji marki lepiej w ogóle nie prowadzić. Są jednak Fanpage, które regularnie są promowane przez FbAds. Reklama na Facebooku nadal jest bardzo skutecznym narzędziem, zwłaszcza do osiągania dużych zasięgów.

Inne publikacje  Jaki papier do drukarki?

Jak można promować się przez FbADS?

Nie jest tajemnicą, że bez włożenia pieniędzy w reklamę, Facebook drastycznie tnie zasięgi postów. Posty promowane docierają do osób, które tę markę już polubiły. Natomiast kampania FbAds może pomóc w dotarciu do nowej grupy odbiorców. Odpowiadając na pytanie, czy reklama na Facebooku jest skuteczna, należy najpierw zapytać na jakiej konkretnie promocji nam zależy. Jeśli ktoś chce, aby jego markę poznało więcej użytkowników – to z pewnością tak. W ustawieniach reklam można świetnie stargetować do kogo ma trafić reklama. Jeśli ktoś oglądał wcześniej na przykład wyposażenie do pokoju dziecięcego, a nasza firma trudni się szyciem pościeli dla maluszków – wówczas można ustawić reklamę tak, aby ona wyświetliła się osobie zainteresowanej potencjalnym zakupem. Tutaj można wybrać inny model rozliczenia. Zamiast płacić na przykład za milion wyświetleń, można ustawić za kliknięcie w link, który pojawi się w poście. CPC jest nieco droższym rozwiązaniem, ale jest w stanie przynieść jeszcze więcej korzyści. Gdy klient widzi reklamę i w nią klinie, oznacza to że wykazał jakiekolwiek zainteresowanie i interakcję z naszymi produktami czy usługami. Taka reklama jest bardziej wartościowa i na pewno najbardziej skuteczna.

Comments are closed.